İtalya Seyahatimizden Kesitler

Herkese merhabalar öncelikle. Bu seneki tatilimiz İtalya 🙂

İlk olarak Roma’dan başladık Thy ile öğlen saatlerinde başlayan yolculuğumuz ortalama 2 saat 20 dakika sürdü, rahat ve konforlu bir uçuşun ardından Roma (FCO) Fiumicino Havalimanına iniş yaptık, İtalya’da tren çok yaygın ve eyaletler arası geçişler otobüs ile de yapılıyor ama tren daha hızlı ve konforlu olduğu için insanlar daha çok tren kullanmayı tercih ediyor ve bizde öyle yaptık ama  bize biraz pahalı geldi.  Kişi başı 25 Euro ödeyerek tren bileti aldık ve şehir merkezine geçtik. Şehir merkezine geçmemiz ortalama 40 dakika kadar sürdü ve direk otelimize gidip odamıza yerleştik. Roma’ya gidip Kolezyum’u gezmemek olmazdı. Kolezyum’u kesinlikle gezmelisiniz inanılmaz bir güzelliği var, Vatikan gezilip görülmesi gereken yerlerden biridir yalnız Vatikan’a girdiğinizde dikkat etmeniz gereken önemli bir detay var. Tavanları inanılmaz desenlere sahip olduğu için bakmaktan kendinizi alamıyacaksınız . Bu desenleri incelerken dikkat etmelisiniz kalabalıktan dolayı kimseye çarpmayın 🙂 Aşıklar çeşmesi de görmeniz gereken yerler arasında fakat günün her saati yoğun olmakta bu yüzden sabah erken saatler de giderseniz daha sakin oluyor o güzel yatağınızı terk edebilirseniz ve sabah 06:00 saatlerinde giderseniz ,gün içerisine göre daha sakin oluyor ve resim çekmek sizin için daha kolay olur.Bir şey daha ; İspanyol merdivenlerini az kalsın unutuyordum. Buraya ise akşam saatlerinde gitmenizi tavsiye ederim çünkü burada Roma’nın eşsiz manzarasını seyredebilirsiniz . Dip Not: Roma dondurması yemeyi unutmayın!!!
PİSA
Roma’da iki gün kaldıktan sonra yolculuğumuza Pisa ile devam ettik ve sabah erken saatlerinde Roma’dan çıkış yaptık ve Roma terminalindeki tren  istasyonuna geçtik. Pisa (Firenze Santa Maria Novella) için biletimizi aldık,Burası ise ortalama 1 saat 35 dakika kadar sürüyor ve ardından pisaya varıyorsunuz 🙂 Pisa’da Pisa Kulesini gezdik ve bol bol resim çektik. Ardından  birşeyler atıştırdıkdan sonra da tekrar Pisa (Firenze Santa Maria Novella) tren istasyonuna gidip ,Fırenze (Florensa) için tren biletlerimizi aldık ve yolculuğumuza Floransa ile devam ettik..

FLORANSA
Pisa’dan buraya olan 1 saatlik tren yolculuğumuzun ardından artık Florensa’ya varmıştık ve Floransa’yı keşfetmek için sabırsızlanıyorduk. Trenden indikten sonra direk otelimize yerleştik ve kendimizi Floransa’yı keşfetmek için dışarıya attık. Piazza Del Duomo ya da Türkçe karşılığı ile Duomo Meydanı, Floransa’nın en önemli ve en güzel meydanlarından biri ,bu yüzden Floransa gezilecek yerler listemizin ilk sırasındaydı. Bu muhteşem yapıyı görebilmek için ortalama 25 dk kadar sırada bekledik ama beklediğimize değdi çünkü içerisi inanilmaz güzel bir mimariye sahip. Duomo Meydanı’nında gezdikden sonra sırada gün batımını en güzel ve keyifli bir şekilde izleyeceğimiz yere geçiş yaptık; işte o yer Piazzale Michelangelo. Burası şehir merkezinden biraz uzakta ve yüksekte bulunuyor. Oraya ulaşmak için kaç merdiven çıktık inanın unuttum fakat oraya vardıgınızda Floransa’nın ayaklarınızın altında oldugunu hissediyorsunuz. Gün batımını izlerken biranızı yudumladıkça dinleneceksiniz ve sırf bu nedende dolayı kesinlikle uğramanız gereken yerlerden biri burası. Ayrıca şehir merkezinin ortasında bulunan atlı karıncayı az kalsın unutuyordum. Her tarafı tarih kokan sokakların meydanı çıktığı bir alanda bulunan atlı karıncaya binmeyi de unutmayın…

İlginizi Çekebilir :  Çok Kültür Tek Ülke: Bulgaristan Sofya Gezi Listesi

VENEDİK
Venedik ölmeden önce gezip görmeniz gereken yerlerden biri. Her sokağı,her caddesi ayrı bir güzel olan Venedik. Venedik dedin mi aklına gelen ilk şey nedir diye sorsalar insanlara herhalde  %90  Gondol derim. Venediğe gelip de Gondol a binmemek olmazdı. Size biraz fiyatlardan bahsetmek istiyorum. Gondola isterseniz 6 kişi binin ,isterseniz 1 kişi binin ama fiyat aynı (80 euro) değişmiyor. Gondol gezintisi ortalama 30 ile 35 dk arası sürüyor. Venedik, su trafiğinin ana hattı olan Büyük Kanal, sahip olduğu olağanüstü atmosfer ile şehrin en güzel ve en nemli noktası olmaktadır. Vaporetto adı verilen deniz otobüsleri ya da gondollar ile de kanalda gezebilirsiniz. Son bakış köprüsü ,diğer ismi ile de Ahlar Köprüsü de kesinlikle gezilmesi gereken yerler arasında. Zamanında insanları idam etmeden önce o köprüye getirirlermiş ve son bir isteklerinin olup olmadığını sorup ,eger bir istekleri var ise ,yerine getirirlermiş ve ardından son kez baktıkları o köprüde idam edilirlermiş. O köprünün ismide oradan gelmektedir. Venedikte görmeniz gereken yerler arasında birde Burano Adası’da var ve kesinlikle gezip görmelisiniz, rengarenk evlerin oldugu bir ada. Sokakları ayrı bir güzel ,evleri ayrı bir güzel. Kendinizi resim çekmekten alamıyacaksınız ve adeta adanın arka sokaklarında kaybolup gidiceksiniz.

MİLANO
İşte son durağımıza geldik. Sanatın ve modanın başkenti olarak bilinir Milano. En ünlü meydanlarından biri olan Duomo di Milano – Duomo Cathedral’e metro ile ulaşabilirsiniz.Burası çok merkezi biryerde,gittiğinize değiyor. Adeta gördüklerinize inanamayacaksınız. Biz Duomo’nun içine harcayacığımız vakti, Duomo’nun çevresindeki güzel caddelere vermiştik. Duomo’nun çevresinde birçok alışveriş yapılacak dükkan ve kafe ile Milano’nun kalbi sayılabilecek bir bölge.Burası bu  bölgenin en önemli yapısı. Ancak Galleria Vittorio Emanuele II; bir alışveriş merkezinden öte gerek tavandaki demir gerekse de tabandaki mozaik işçiliği ve atmosferi ile mutlaka görülmesi gereken bir yapı. Aynı zamanda bir pasaj olan bu alışveriş merkezinde karşılıklı olarak Louis Vitton, Gucci, Prada vs gibi üst sınıf markaların mağazaları ve güzel restoranlar ve kafeler yer alıyor.Alışveriş yapmayacak olsanız da, oturup bir şeyler yiyip içmeyecek olsanız da, sırf pasaj olarak geçip arkadaki Leonardo da Vinci meydanına çıkmak için bile kullanın burayı.En sonunda günü bitirmiştik ve artık otelimize gitme zamanı gelmişti. Otelimize geçtik ,güzel bir uyku çektik ve dinlendik .Ertesi sabah ise kahvaltının ardından; “her başlangıcın bir sonu” oldugu gibi bu tatilinde sonuna geldik ve unutamayacağımız bir tatil yaşadık. İstanbul’a dönüş için Malpensa Havalimanı’na geçtik. Benim içi unutamayacağım bir deneyimdi İTALYA!